SP-fractie Feijenoord stapt uit coalitie besprekingen

25 maart 2002

SP-fractie Feijenoord stapt uit coalitie besprekingen

Tomaat Nieuws Archief Tomaat

De SP-fractie Feijenoord is tot de conclusie gekomen dat het zinloos is verder te onderhandelen over een nieuwe coalitie in de deelgemeente Feijenoord.
De PvdA fractie heeft, als grootste in de deelraad Feijenoord, direct na de verkiezingen het initiatief genomen om te praten met het CDA, de VVD, Groenlinks, D'66 en de SP over een nieuwe coalitie.
Nadat D'66 zich al snel had teruggetrokken, is nu ook de SP-fractie uit dit overleg gestapt.
De SP heeft vanaf het begin af aan al te kennen te gegeven alleen te willen praten over een echt links college van PvdA, Groen Links en SP, zodat er een echt nieuw en sociaal beleid gevoerd zou kunnen worden.
De PvdA wil echter een breed college dat het beleid van de afgelopen vier jaar gewoon voortzet zonder noemenswaardige beleids-wijzigingen. Samen met het feit dat de SP maar een halve Dagelijks bestuurder (1/2 fte.) mag leveren is dat alleen al genoeg voor de SP-fractie Feijenoord de handoek nu al in de ring te gooien.
Er is wel aan de PvdA en Groen Links medegedeeld dat mochten de coalitie onderhandelingen met de andere overgebleven partijen mislukken, er nog steeds met de SP te praten valt over een echt linkse coalitie.

Zie ook: Verklaring aan alle partijen in de deelraad Feijenoord over het afbreken van de coalitie onderhandelingen door de SP-fractie.