SP vraagt om commissie GBR

5 november 2001

SP vraagt om commissie GBR

In het door de SP-fractie aangevraagde interpelatiedebat over het GBR (gemeentelijke belastingdienst), heeft Theo Cornelissen gevraagt om een commissie in het leven te roepen die gaat achterhalen hoe slecht het gesteld is met het GBR.
Dit omdat er weer een nieuw miljoenen tekort is geconstateerd bij deze dienst.
Theo Cornelissen: (De SP is) "Geschokt ook omdat het klakkeloos voor kennisgeving is aangenomen door het college.
Geschokt ook toen de fractievoorzitter van de PvdA in de media eerst liet weten het niet de moeite te vinden er voor de verkiezingen nog aandacht aan te besteden."

Verder rekende hij de raad en het college voor wat er allemaal gedaan had kunnen worden van het in de afgelopen jaren misgelopen geld: "....dan hadden we in deze stad meer dan 100 miljoen extra te besteden gehad. Bijvoorbeeld om de volkstuinders fatsoenlijk schadeloos te stellen, om de mensen van het jeugdtheater een fatsoenlijk loon te geven, om de Tjalklaan te verleggen, om de mensen in de daklozenopvang uit de brand te helpen, om een opvanghuis voor ontspoorde Marokkaanse of Antilliaanse jongeren te creëren, om kansen te scheppen voor kinderen uit arme gezinnen, et cetera."

Zie ook: GBR interpelatiedebat, integrale tekst
en aanvraag interpelatiedebat GBR