Ineke Palm debuteert in raad: Schuldhulpverlening

2 juli 2001

Ineke Palm debuteert in raad: Schuldhulpverlening

Nieuws Archief

Ineke Palm, opvolgster van Marijke Folmer in de gemeenteraadsfractie van de SP, heeft haar 'maidenspeech' gehouden.
Tijdens het raadsdebat van 28 juni voerde het nieuwe raadslid namens de fractie het woord in het belangrijke debat over schuldhulpverlening.
Waar de woordvoerders van de andere fracties lichte kritiek hadden op het voornemen van het college van B&W om het streefcijfer bij schuldhulpverlening te verlagen van 5000 naar 3000 mensen, maakte Ineke Palm in een sterk betoog duidelijk wat zij van het collegevoorstel vond; 'wanbeleid' en 'een voor deze samenleving onaanvaardbare situatie'.
Zie ook Integrale tekst

In dezelfde raadsvergadering uitte fractievoorzitter Theo Cornelissen harde kritiek op wethouder Hans Kombrink.
Deze had aanvankelijk lijdzaam toegezien hoe de verbouwing van het Wereldmuseum uitmondde in een kostenoverschrijding van meer dan 4 miljoen gulden. Alle latere maatregelen ten spijt om het tij te keren, voor Cornelissen bleef het duidelijk: "wethouder, u bent en blijft de verantwoordelijke op dit punt".