Teken de petitie: lokale lasten eerlijk delen

Het gemeentebestuur heeft besloten dat mensen met een laag inkomen voortaan geen kwijtschelding meer krijgen voor de afvalstoffenheffing. De SP vindt dat de kwijtschelding moet blijven bestaan en dat de lokale belastingen eerlijker verdeeld moeten worden. Vindt u dat ook? Teken dan de petitie!

Vanaf dit jaar moeten minima € 107,91 voor hun afval gaan betalen, en dat loopt de komende jaren op naar € 180. Een groot bedrag voor mensen die niets kunnen missen, en die al getroffen worden door tal van andere bezuinigingen.

De SP wil de lokale belastingen sowieso eerlijker verdelen. Daardoor gaat de afvalstoffenheffing omlaag naar 150 euro en gaan Rotterdammers met een huurhuis of koophuis tot 280.000 euro minder betalen; mensen met een duur koophuis en grote bedrijven gaan meer betalen. Ook door efficiënt inzamelen en beter recyclen kan bespaard worden op de kosten.

Ja, ik vind ook dat de kwijtschelding van de afvalstoffenheffing moet blijven bestaan. € 180 vragen van mensen met een laag inkomen is niet eerlijk en niet sociaal. De lokale belastingen moeten eerlijker verdeeld worden.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.