Kees Jonker

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Kees Jonker is geboren in 1955, getrouwd en hij woont in Hillegersberg.
Hij is freelance journalist en blogt op kjonker.blogspot.nl. 's Zomers is hij marktkoopman in Frankrijk.

Wat is je drijfveer om de politiek in te gaan?

Als journalist stel je vragen, je signaleert, je vormt een mening. Als gemeenteraadslid beslis je daadwerkelijk mee over wat goed of slecht is voor de stad. En dat lijkt me heel interessant. Mijn geboortestad Rotterdam vinden heel veel mensen een prachtige stad. Helaas doet het gemeentebestuur de laatste jaren te veel zijn best om te dure woningen te bouwen. De komst van kapitaalkrachtige, nieuwe Rotterdammers is uiteraard welkom. Hoe meer hoe beter zelfs. Maar dat mag niet ten koste gaan van de zittende, veelal minderbedeelde bevolking. Ik wil dat tij keren na 21 maart.

Stel, geld speelt geen rol, wat is dan het allerbelangrijkste wat je de komende vier jaar voor Rotterdam voor elkaar zou willen krijgen?

Ik zou eigenlijk het liefst zien dat Sparta kampioen wordt.

Wat is je favoriete plek in Rotterdam en waarom?

Het Katendrechtse hoofd. Daar ligt nu de SS Rotterdam, bij elkaar gespaard door de huurders van Woonbron. Het is Rotterdams mooiste plek. Een toplocatie, waar ook ruimte zou kunnen zijn voor honderden, zowel hele dure als heel betaalbare woningen. Vooral dat laatste.

Wat de kiezer verder per se nog van je moet weten.

Ik verheug me er nu al op dat de SP op 21 maart 2018 groeit van vijf naar zeven zetels. Minstens...

Terug naar de volledige kandidatenlijst.