AD: SP niet blij met reclame in metrotunnel: schokkend en mogelijk schadelijk
AD: SP niet blij met reclame in metrotunnel: schokkend en mogelijk schadelijk
AD: 'Helemaal niets ziet de Rotterdamse SP-fractie in het voornemen van de RET om de wanden van metrotunnels in te zetten als spectaculaire billboards. Fractieleider Aart van Zevenbergen denkt dat mensen het onprettig vinden en zelfs dat ‘zulke plots verschijnende reclame als schokkend worden ervaren'.'
AD: 'Zo wil de SP weten of de RET niet noodgedwongen door bezuinigen, metroritten bekostigd door zo veel mogelijk reclames te plaatsen. Omdat het Van Zevenbergen ontgaat wat de meerwaarde van de ‘flitsreclames’ is, is hij van mening dat reizigers de optie moeten krijgen om de reclames niet te zien. Ook moet het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders een reactie geven op de SP-stelling dat ‘deze experimentele vorm van reclames de beleving van een metrorit aanzienlijk beïnvloeden en mogelijk schadelijk kunnen zijn’. Dat ‘schadelijk’ is dan voor mensen met bijvoorbeeld epilepsie.'