Kandidaten 2010: Kevin Levie

“Jongeren worden te veel gezien als probleem”

Kevin Levie is 23 jaar en student culturele antropologie, draait al jaren mee met de huidige raadsfractie en werkt aan nieuwe initiatieven op het gebied van internet en sociale media voor de landelijke SP.
Hij is geboren en getogen Rotterdammer en woonde in Noord, Schiebroek-Zuid en West. Toen hij 15 was werd hij lid van de SP, en niet lang daarna ook actief – in eerste instantie binnen ROOD, jong in de SP.

Als één van de jongste kandidaat-gemeenteraadsleden is het niet verrassend dat de Rotterdamse jongerencultuur hem erg aan het hart gaat: “Ik kan me boos maken om de manier waarop deze stad omgaat met jongeren. In 2009 was Rotterdam Jongerenhoofdstad van Europa, maar daar hebben de Rotterdamse jongeren te weinig van gemerkt. Jongeren worden nog steeds te veel gezien als probleem. Overal in de stad worden jongeren met mosquito's weggepiept, maar jongerenwerkers en jongerencentra zijn er nauwelijks.”

Ruimte voor jongeren
Kevin: “Jongeren moeten in Rotterdam de kans krijgen om zich te ontwikkelen, voorzieningen in de wijk hebben, goede kansen op succes in onderwijs en werk, en een eigen kamer of huisje in de stad. De levendigheid in de stad - cultuur en uitgaan - kunnen ook nog veel beter. Kortom: in de jongste stad van Nederland moeten jongeren veel meer ruimte krijgen om mee te doen en mee te beslissen over hun stad. Rotterdam is een eigenzinnige, dynamische, rauwe, typische stad. Waar allerlei soorten mensen met allerlei soorten dromen bij elkaar komen. Ik ben trots op die stad, die stad waar ik leef, de stad waar ik mezelf kan zijn. Rotterdam is en blijft de jongste stad van het land, en juist daarom moet er ook écht geïnvesteerd worden in kansen en voorzieningen voor jongeren van alle soorten en kleuren.”