Dichters Voor Vrede aan de voeten van Erasmus

11 december 2003

Dichters Voor Vrede aan de voeten van Erasmus

Woensdag 10 december, de internationale dag van de mensenrechten, hebben de initiatiefnemers van Dichters Voor Vrede, SP fractievoorzitter Theo Cornelissen en Manuel Kneepkens van de Stadspartij, het spit afgebeten met een welkomstwoord en respectievelijk een gedicht voor de bezoekers die de kou getrotseerd hadden om de Dichters Voor Vrede te horen spreken.

Theo Cornelissen en Manuel Kneepkens aan de voeten van Erasmus

Aan de voeten van het Erasmusbeeld spraken de Dichters Voor Vrede zich uit tegen de tweedeling om de vrede in de stad te bewaren.

Een twintigtal prominente Rotterdamse dichters zoals Jana Beranová, Rien Vroegindeweij, Amir Affrassiabi, Joop van den Bos, Jan Oudenaarden, Frans Vogel, Mahjoub Benmoussa en slammer des Vaderlands JeRoen Naaktgeboren lieten hun woorden gelden als wapen tegen de tweedeling tussen arm en rijk, zwart en wit, gewenst en ongewenst in Rotterdam. Dit naar aanleiding van het actieprogramma ’Rotterdam zet door’ dat 1 december door het College van Rotterdam werd gepresenteerd. Niet alleen dichters maar ook dominee Taco Noorman van de Laurenskerk, lokale politici zoals John Marapin van D’66 en Agostinho dos Santos lieten hun stem horen.

Dichters voor Vrede

Dichters Voor Vrede zijn op initiatief van de SP en de Stadspartij op 14 maart 2003 opgericht naar aanleiding van de toen naderende oorlog in Irak.

Voor meer informatie:
SP fractie: (010-) 4 17 33 59