SP-gebiedscommissielid verlaagt drempel voor bewoners H'berg-Schiebroek

18 februari 2015

SP-gebiedscommissielid verlaagt drempel voor bewoners H'berg-Schiebroek

Insprekers de mogelijkheid geven zich vlak voor aanvang van de vergadering aan te melden en vergaderen op verschillende locaties in de wijk, twee voorstellen van SP gebiedscommissielid Piet Koole die zijn aangenomen in de gebiedscommissie Hillegersberg-Schiebroek.

Voorheen konden mensen zich tot twaalf uur 's ochtends aanmelden als inspreker. Waar en hoe dat precies moest was echter erg onduidelijk. SP gebiedscommissielid Piet Koole: “Nu kunnen mensen zich tot vijf minuten voor aanvang van de vergadering op locatie aanmelden. Hiermee stellen we ons als gebiedscommissie meer open voor participatie, wat mij betreft toch een van onze kerntaken.”

De gebiedscommissie Hillegersberg-schiebroek gaat op proef drie keer op verschillende locaties in de wijk vergaderen. Piet Koole: “De gebiedscommissie Hillegersberg-schiebroek is de enige die steevast in het oude kantoor van de deelgemeente vergadert. Het getuigt van betrokkenheid bij de buurt als we meer naar buiten treden.”