Petitie: Zwart Janstraat geen Spookstraat!

De Zwart Janstraat is van oudsher een icoon. Bezoekers kwamen vanuit de hele regio naar 'de lichtjes straat' om te winkelen, te shoppen, hun boodschappen te doen. Een divers aanbod van winkels, ketens en speciaalzaken voor divers publiek maakte onze straat tot een unieke plek, niet alleen voor Noord, maar voor heel Rotterdam!

Maar afgelopen jaren heeft de (deel)gemeente weinig gedaan om dit icoon voor Rotterdam te behouden en is deze prachtige straat steeds minder aantrekkelijk geworden voor bezoekers, met leegstand en verpaupering tot gevolg. Slecht voor de ondernemers, maar zeker ook slecht voor de wijk.

Het continue opbreken van de straat, opheffen van het 'stop en shop'-parkeerbeleid, geen adequate maatregelen tegen huisjesmelkers en geen goeie investeringen in de aankleding en verlichting van de straat zorgt ervoor dat steeds meer ondernemers hun zaak moeten sluiten.

Als de gemeente wil voorkomen dat 'de lichtjes straat' een 'spookstraat' wordt moet er actie worden ondernomen! De ondernemers van de Zwart Janstraat/Noordmolenstraat (Noorderboulevard) zijn daarom een petitie begonnen samen met de SP waarin ze aan de gemeente vragen:

• Stop de proef met het KENTEKEN PARKEREN; 'Stop en Shop' parkeerbeleid terug in onze straat.
  • VERLICHTING om onze straat in deze deze donkere dagen weer aan te kleden en te verlichten.
  • BETERE COMMUNICATIE vanuit de gemeente en samen tot een plan komen voor de lange termijn.

Lees hier de hele petitie.

Steun de petitie, teken hier: