Cultuur en sport

6 juli 2018

SP wil alternatief voor rubbergranulaat op kunstgrasvelden

Foto: Pixabay

Uit onderzoek van het RIVM blijkt dat rubbergranulaat op kunstgrasvelden weliswaar niet veel schade lijkt te doen aan mensen, maar des te meer aan het milieu. Omdat de gemeente nog steeds velden met rubber aanlegt, stelde de SP samen met de Partij voor de Dieren vragen. De partij wil dat voortaan alternatieven als kokos of kurk worden gebruikt.

'Meer arme kinderen in Rotterdam moeten kunnen sporten'

"Ik ken nog steeds heel veel kinderen die misschien wel op een sportclub actief willen worden waarvan de ouders het geld niet hebben. Ik merk dat ze niet weten hoe ze terecht komen bij dat Jeugdsportfonds. Hoe kunnen we het toegankelijker maken en de naamsbekendheid vergroten?", vroeg Taylan Cicek namens de SP aan de wethouder.

23 mei 2018

Aanscherping horecawet verstiert openingsfeestjes kunstinstellingen

De aangescherpte horecaregels in Rotterdam maken de openingen van tentoonstellingen bij galerieën en andere kunstinstellingen er niet gezelliger op. Om een glas bubbels te mogen schenken moeten de organisaties aan dezelfde strenge eisen voldoen als kroegen en restaurants. De SP gaat hierover morgen in debat in de raad.

Nog geen oplossing voor verkeerschaos bij de nieuwe Kuip

'De afspraak van het stadsbestuur met de gemeenteraad was dat er op 1 januari een kant-en-klaar mobiliteitscontract zou liggen dat ook gedragen zou worden door de bewoners. Als het niet zou lukken, zou het plan om het nieuwe Feyenoord-stadion te bouwen terug naar de gemeenteraad gestuurd worden. Maar dat is niet gebeurd omdat alleen de fractie Verveen, de Partij voor de Dieren en de SP het stadsbestuur aan die afspraak wilden houden.' Zo schrijft NRC.

25 januari 2018

Lilian Marijnissen bezoekt nieuwjaarsfeest SP Rotterdam

Foto: Convoi Exceptional

Zondag 28 januari is de kersverse SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen te gast bij het nieuwjaarsfeest van de Rotterdamse SP in het Oude Westen. Deze middag wordt de SP top-10 kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen gepresenteerd. Iedereen die de SP een warm hart toedraagt is welkom.

1000 oude en nieuwe Rotterdammers

Ruim 1000 ‘oude’ en ‘nieuwe’ Rotterdammers op bruisend Welkom Hier Festival. Rotterdam Feest van diversiteit, solidariteit en het samen doen.
Rotterdam Vandaag en Morgen doet (foto)verslag.

23 januari 2018

Meer dan 1000 mensen op Welkom Hier-festival

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Meer dan 1000 mensen waren er afgelopen zaterdag op het Welkom Hier-festival in het Theater Zuidplein. De 'oude' en 'nieuwe' Rotterdammers genoten samen van theater, dans, films, eten en muziek uit alle windstreken van de wereld.