Serene wake voor slachtoffers Fort Europa

7 september 2015

Serene wake voor slachtoffers Fort Europa

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Zo'n tweehonderd mensen herdachten gisteren de slachtoffers die vielen en vallen in de toegenomen vluchtelingenstroom de afgelopen maanden. Met muziek, poezie en bevlogen toespraken werd stilgestaan bij de mensen die de dupe zijn van het falend Europees om de oorzaken van de vluchtelingenstroom weg te nemen. Maar er was ook hoop: De wake is een begin van solidariteit in woord en daad.

Foto: Michiel Knoops/SP
1 minuut stilte

Dichter voor Vrede Jana Beranová

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP
De Rotterdamse filmmaker Rosh Abdelfatah vertelt van zijn reis door Noord-Syrië afgelpen maand

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP
Spoken word van Stryder, wiens Palestijnse vader de tv uitzet als het nieuws uit zijn geboorteland voorbij komt

Syrische muziek van Oedspeler Kais Gorgis

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP
Willem Schinkel plaatst het asieldebat in het juiste perspectief

De wake was georganiseerd door Welkom Onthaal, een samenwerkingsverband van Rotterdamse kerken, en wordt gesteund door de Rotterdamse afdelingen van SP, Nida, PvdA, GroenLinks en ChristenUnie-SGP.

De wake was de aftrap voor het organiseren van verdere steun aan de vluchtelingen die Rotterdam zal gaan opnemen. Een vervolgbijeenkomst vindt plaats op vrijdag 11 september aan de Gaffelstraat 61 b om 17.00 uur.

Zaterdag is er ook een grote inzameling, hou de facebookpagina van Rotterdam Verwelkomt in de gaten voor meer nieuws!