Mars tegen afbraak zorg in centrum Rotterdam

19 augustus 2015

Mars tegen afbraak zorg in centrum Rotterdam

Aanstaande zaterdag zullen Rotterdammers die tegen de afbraak van de zorg door dit kabinet zijn een mars houden door het centrum van Rotterdam. De SP ondersteunt deze actie van het FNV en nodigt mensen van harte uit mee te doen.

De deelnemers aan de mars zullen in gesprek gaan met de voorbijgangers over de staat van de zorg in Nederland en in Rotterdam. Daarnaast worden mensen opgeroepen om naar de grote landelijke demonstratie op 12 september in Amsterdam te komen.

Foto: FNV / FNV

De afgelopen jaren is de zorg tot op het bot uitgekleed. Mensen die het nodig hebben krijgen steeds minder zorg en mensen die werken in de zorg verliezen massaal hun baan. Op 1 mei lanceerden FNV en CNV daarom een volkspetitie Red de Zorg. Deze is in zes weken tijd door meer dan 700.000 mensen ondertekend.

Eerder al sloot de SP zich bij de acties van de vakbond aan en vormde met diverse organisaties een regionaal comite om mensen op te roepen voor 12 september.

De route zaterdag loopt via Beursplein, de Bijenkorf, de Schouwburg, Centraal Station en Stadhuis over de Coolsingel terug naar de Markthal.

Wie mee wil doen, zaterdag, of bij de vervolgacties in Rotterdam: Ineke Palm.
Opgeven voor de demonstratie kan hier. Het FNV zorgt voor gratis busvervoer