'Ik heb eigenlijk een hekel aan de SP'

19 augustus 2015

'Ik heb eigenlijk een hekel aan de SP'

Foto: SP Rotterdam / SP Rotterdam

De Rotterdamse SP is al verschillende wijken en markten in Rotterdam langs gegaan om de Rotterdammers om hun mening te vragen: Wat vinden zij nou van ons plan om een milionairstaks in te voeren? Na vele positieve reacties en indrukwekkende verhalen op de Afrikaandermarkt, in Middelland, in Zuidwijk en Crooswijk over de groeiende ongelijkheid was het gisteren de beurt aan de bewoners van Hillegersberg om te vertellen hoe zij de ongelijkheid in Nederland ervaren. TV Rijnmond was mee voor radio-uitzending.

Fractievoorzitter Leo de Kleijn: 'We hebben al diverse wijken in Rotterdam gehad, Noord, West, Oost en op Zuid, dus waarom niet hier? Iedereen zou zich uit moeten spreken tegen de groeiende ongelijkheid in Nederland.' De reacties waren op zijn best gezegd gemengd. Van een opmerking als 'ik heb een hekel aan de SP' tot het aangaan van een discussie onder het genot van een kopje koffie. De meeste mensen leken helaas niet thuis te zijn dus prikt de afdeling een nieuwe datum om te zien of de Hilligersbergers dan wel thuis geven.

Foto: SP
De Kleijn ging eerder op zoek naar mensen met een hoog inkomen. Hij sprak met ze over de toegenomen ongelijkheid in Nederland en de SP-voorstellen om dat terug te dringen. Zo pleit de partij onder de kop 'Er is genoeg voor iedereen' voor het invoeren van een miljonairsbelasting.

Luister naar de reportage die Radio Rijnmond maakte.