Red de Zorg na de zomer nog sterker en nog groter

20 juli 2015

Red de Zorg na de zomer nog sterker en nog groter

Foto: Ineke Palm/SP

Op 12 september organiseert de FNV een grote 'Red de Zorg'-demonstratie in Amsterdam. De afbraak van onze zorg moet gestopt worden. Kom ook!

Op 19 juni nam staatssecretaris van Rijn de Volkspetitie 'Red de Zorg' in ontvangst. De volkspetitie is op 1 mei gestart en in 6 weken door meer dan 700.000 Nederlanders ondertekend. Met de Volkspetitie roepen de ondertekenaars de verantwoordelijk staatssecretaris op om nog voor Prinsjesdag in te grijpen en de bezuinigingen te stoppen. Staatssecretaris van Rijn heeft toegezegd met FNV en CNV het gesprek aan te willen gaan over de eisen van de Volkspetitie. De bonden stoppen niet voordat de zorg gered is en organiseren daarom op 12 september de grote 'Red de Zorg'-demonstratie in Amsterdam. Overal in het land worden regionale comité's opgericht. De landelijke SP heeft zich direct solidair verklaard en roept afdelingen op mensen te mobiliseren de demonstratie.

Comité Red de Zorg in de regio

Op donderdag 9 juli hebben we ook in Rotterdam een regiocomité Red de Zorg (Rotterdam en omstreken) opgericht. De FNV, samen met wijzijndethuiszorgRotterdam, wijzijndezorgDelft en de SP maken hier deel van uit. Met dit comité gaan we acties organiseren en - samen met de andere regio’s - de landelijke demonstratie voorbereiden op zaterdag 12 september in Amsterdam. We komen om de twee weken bij elkaar en tussendoor organiseren we acties om mensen te mobiliseren.

Aftrap op Rotterdam Centraal

Op 15 juli was de eerste actie, op centraal station. Terwijl Bertus van der Horst het Lied van de Verzorgende en andere liederen speelde, werden flyers met oproepen voor 12 september uitgedeeld. Ook zetten weer vele mensen een handtekeningen onder de volkspetitie. Vrijwel iedereen ondervindt de afbraak van de zorg aan de lijve.

Wil je je aansluiten bij het comité en/of op de hoogte blijven van de acties, stuur een mail naar Ineke Palm.

Opgeven voor de demonstratie kan hier. Het FNV zorgt voor gratis busvervoer