SP opnieuw grootste partij op links in Rotterdam

18 maart 2015

SP opnieuw grootste partij op links in Rotterdam

Foto: Kevin Levie / SP

De SP is met 12,9 procent opnieuw de grootste partij op links geworden in Rotterdam. Dat is de definitieve uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen van woensdag 18 maart.

SP-afdelingsvoorzitter Kevin Levie op de uitslagenavond op de Gaffelstraat: "De uitslag laat zien dat het kabinet echt uitgeregeerd is: PvdA en VVD halen samen net iets meer dan een kwart van de stemmen, landelijk en lokaal. De SP is net als bij de Europese verkiezingen de grootste linkse partij van Rotterdam geworden. Dat gaan we de komende jaren vasthouden en verder uitbouwen, ook bij de raadsverkiezingen."

12,9 Procent betekent ook dat de SP in Rotterdam de beste uitslag heeft gehaald sinds 2007. De opkomst was in Rotterdam historisch laag met zo'n 35 procent, tegenover 45 procent bij de vorige Statenverkiezingen. Levie: "Veel mensen zijn klaar met Rutte-II, maar zijn niet gaan stemmen. Bij volgende verkiezingen moeten we nog meer ons best doen die mensen naar de stembus te krijgen. We hebben de potentie om nog veel verder te groeien in Rotterdam."