SP steunt V&D-medewerkers

30 januari 2015

SP steunt V&D-medewerkers

De SP steunt het V&D personeel in hun strijd tegen verslechtering van de arbeidsvoorwaarden. Daarom brachten SP'ers op 28 januari een bezoek aan de FNV-bijeenkomst voor personeel van winkelketen V&D. Deze winkelketen wil de lonen van haar medewerkers verlagen en de arbeidsvoorwaarden verslechteren. Wat de SP betreft is dat onrechtvaardig. Daarom gingen SP'ers langs bij de bijeenkomst om het personeel een hart onder de riem te steken.

SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn: ‘Deze strijdbare medewerkers verdienen al onze steun. Het is niet hun schuld dat het warenhuis niet goed draait. Als zij nu een loonsverlaging accepteren, dan kunnen de problemen nog wel eens veel groter worden.’

De V&D-medewerkers krijgen geen garantie dat er niet alsnog ontslagen zullen vallen. Wanneer de lonen verlaagd worden, zal bij een eventueel ontslag in de toekomst de werkloosheidsuitkering ook lager zijn. ‘Het is van groot belang dat de medewerkers gezamenlijk de strijd aangaan. Een strijd voor goede arbeidsvoorwaarden en een fatsoenlijk loon. En wij steunen ze in die strijd,’ aldus De Kleijn.