Nieuwe SP’ers: strijdbaar en vol enthousiasme!

27 november 2014

Nieuwe SP’ers: strijdbaar en vol enthousiasme!

Op dinsdag 18 november was het weer tijd voor de SP Rotterdam om alle mensen die het afgelopen jaar lid zijn geworden te verwelkomen. Op de drukbezochte avond werd er kort verteld waar de afdeling zich allemaal mee bezig houdt.

Het belangrijkste gedeelte was het moment dat de nieuwe leden vertelden waarom ze lid zijn geworden van de partij. Ondanks dat het een zeer divers gezelschap is, van jong tot oud met diverse beroepen en culturele achtergronden, zijn er drie dingen die ons allemaal verenigen. Ten eerste zien we allemaal dat de stad,  Nederland en de wereld verharden en verrechtsen. Solidariteit, gelijkwaardigheid en menselijke waardigheid blijken ver te zoeken. Ten tweede zijn we het allemaal eens dat dit een verkeerde ontwikkeling is. Ten derde zijn we ook allemaal van plan om niet onze hoofden te laten hangen, maar wat te gaan doen om Rotterdam, Nederland en de wereld menselijker en socialer te maken.

Tijdens de ledenavond kon men zich ook inschrijven voor de basisscholing. Tijdens een serie van vier avonden wordt er dieper ingegaan op de partij, onze geschiedenis en ideologie en hoe wij menen de samenleving te kunnen verbeteren; voor elk nieuw lid een must! De eerste avond is inmiddels achter de rug en was ook zeer druk bezocht.

Met deze nieuwe leden is SP Rotterdam weer een stukje sterker geworden. Samen voor een betere wereld, te beginnen in Rotterdam!