Open brief over baanzekerheid schoonmakers Europoint

29 oktober 2014

Open brief over baanzekerheid schoonmakers Europoint

Schoon genoeg!Onlangs kreeg de SP-fractie bezoek van een grote delegatie schoonmakers van Hago, nu nog werkzaam bij Europoint. Nu, vlak voor de verhuizing van de gemeentelijke ambtenaren naar De Rotterdam op 20 november, heeft werkgever Hago nog steeds niet verteld waar de schoonmakers na die datum zullen gaan werken. De schoonmakers zijn erg ongerust en vrezen voor hun baan. SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn is geschrokken en heeft daarom een open brief gestuurd naar de directie van Hago en het College van B&W om duidelijkheid te krijgen.

De schoonmakers boden SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn ook een petitie aan 'Voor Respect & Baanzekerheid', ondertekend door 250 ambtenaren die nu nog werkzaam zijn op de kantoren die door deze schoonmakers worden schoongemaakt. De Kleijn: ''Zowel de gemeente Rotterdam als Hago gaan er prat op een sociaal beleid te voeren voor de mensen die voor hen werken. Daar blijkt in dit geval helaas maar weinig van.''

In de brief wordt de directie van Hago gevraag snel duidelijkheid te geven aan hun werknemers bij Europoint. Het college wordt gevraagd verantwoordelijkheid te nemen voor deze schoonmakers die dagelijks de kantoren van de gemeente Rotterdam schoonmaken. De Kleijn: ''We kunnen en mogen het niet laten gebeuren dat de baanzekerheid van deze mensen in het gedrang komt. Zeker niet met de huidige hoge werkloosheid in Rotterdam.