Blankenburgverbinding, niet horen, zien of ruiken!

4 september 2014

Blankenburgverbinding, niet horen, zien of ruiken!

De Blankenburgverbinding wordt bij Rozenburg (gemeente Rotterdam) vanaf de A15 aangesloten op de A20, gelegen langs de Aalkeetpolder. De SP is altijd tegen de aanleg geweest. Nu dit toch doorgang vindt, gaat de SP voor maximale inpassing. Dat wil zeggen: niet horen, zien of ruiken!

SP-raadslid Tom Weerdmeester: "Zo'n weg behoor je wat mij betreft niet te horen, zien of ruiken. Dat hebben we als SP ook altijd gezegd. Dus zoveel mogelijk aanpassen (inpassen) op de groene omgeving, zoals ondertunneling waar mogelijk, geluidsisolatie en minimaliseren van uitlaatgassen met maximum snelheden.''

Anderhalf jaar geleden werd er nog actie gevoerd onder leiding van oud SP-Tweede Kamerlid en milieuactivist Remi Poppe. Er werden 1700 bomen geplant, het Volksbos werd een feit.

Weerdmeester: ''Deze maximale inpassing is voor ons nu een prioriteit. Daar gaan we alles aan doen, in de gemeenteraad en daarbuiten. We zouden ook zo weer met Remi Poppe actie kunnen gaan voeren.''

De SP vroeg hier met een actualiteit aandacht voor in de gemeenteraad van Rotterdam.